Motorcykel

A1, A2, A

Vi använder BMW F750GS, Yamaha MT-07, och KTM 125 Duke

Inskrivning

Din körkortsutbidning börjar med inskrivning. Du kan skriva in dig hos oss genom att besöka våra kontor i Malmö och Lund, via Inskrivningsformuläret, via mejl eller genom att ringa 040-50 50 75.

I samband med inskrivningen får du inloggning till Elevcentralen.

Körlektioner

Körlektioner kan du boka via receptionen, i Elevcentralen eller med din lärare.

Kom gärna 15-20 minuter innan lektionsstart för ombyte. Du kan låna skyddskläder och hjälm av trafikskolan eller använda egen utrustning om du vill. Glöm dock inte ryggskydd!

• Körlektioner i Malmö utgår från Scheelegatan 3.
  • Körlektioner i Lund utgår från Västra Stationstorget 9.

Riskutbildning del 1 – teoretisk

När du skrivit in dig, kan du anmäla dig till riskutbildning  1. Prata med personalen i receptionen så hjälper de dig.

Riskutbildning del 2 – praktisk

Riskutbildning 2 bokar du i samråd med din lärare, eftersom du behöver ha kommit en bit i din utbildning. Om du gör den för tidigt i din utbildning, riskerar du att bli underkänd på riskutbildning 2 och behöva göra om den, vilket medför ny avgift.

Kunskapsprovet

Kunskapsprovet kan du själv boka när du vet datum för dina riskutbildningar. Både riskutbildning 1 och 2 måste vara godkända innan du gör kunskapsprovet.

Det är tydligt att elever som lägger ner tid på teorin har lättare att nå både de teoretiska och praktiska målen. Därigenom kan du påverka hur mycket tid och pengar ditt mc-körkort kommer att kosta dig.

Körprovet

Körprovet kan göras efter godkänt kunskapsprov.

Körprovet bokas tillsammans med din lärare.