Allmänna villkor

Information om regler för betalning och avbokningar av kurser och körlektioner.

Avbokning

Körlektion

Körlektion ska avbokas senast kl. 13:00 vardagen före körlektionen.

Risketta ska avbokas senast kl. 13:00 två vardagar innan kurs.

Risktvåa ska avbokas senast kl. 13:00 fem vardagar innan kurs.

Handledarutbildning ska avbokas senast kl. 13:00 två vardagar innan kurs. Vid senare avbokning är kursavgiften bindande.

Hur man avbokar

Eleven avbokar själv körlektioner och risketta på elevcentralen.se eller genom att ringa till kontoret.

Avbokning av handledarutbildning och risktvåa kan endast göras på kontoret eller via telefon.

OBS! Avbokning kan inte ske via e-post eller sms!

Tänk på!

Körlektion och kurs som inte avbokas i tid måste betalas.

Vid sjukdom debiteras du inte för körlektion/kurs om du uppvisar läkarintyg från läkare eller vårdcentral inom en vecka från det avbokade körtillfället.

Vi förbehåller oss rätten att avboka en kurs vid sjukdom eller annan orsak som gör att vi ej kan hålla kursen.

Betalning

Betalning ska alltid ske i förskott, dvs. innan körlektion/kurs startar.

Vid köp av enstaka körlektioner betalas varje körlektion senast i samband med körningen. Det innebär att du kan boka körlektioner i förväg och betala vid lektionstillfället, med reservation för eventuella prishöjningar.

Betalningar görs på trafikskolan, via swish eller på vår E-handel.

Paketpriser gäller endast vid förköp.

Paket och presentkort är giltiga i ett år från inköpsdatum. Om du inte kommer hinna använda hela ditt paket innan det går ut, kan du kontakta oss i god tid innan det går ut så kan vi diskutera en lösning på detta.

Återbetalning av ej nyttjade lektioner/paket görs efter att eventuella rabatter har räknats bort

Digitalt teoripaket som aktiveras på elevcentralen återbetalas ej.

Böcker som hämtas ut kan ej returneras eller återbetalas.

Eventuella skulder till oss ska vara betalda innan ditt förarprov, annars förbehåller vi oss rätten att avboka förarprovet.

Har du en skuld som inte betalats trots betalningspåminnelse, förbehåller vi oss rätten att avboka alla lektioner och förarprov tills skulden är betald.

Betalningspåminnelse skickas ut när ditt saldo är på minus. Om skulden inte betalas inom angiven tid, skickas ärendet till inkasso, vilket kan leda till en betalningsanmärkning.

Handledarutbildning (introduktionsutbildning)

Anmälan är bindande.

Se mer information under Avbokning och Betalning.

Erikssons trafikskola tar dig rakaste vägen till körkortet

Kontakta oss idag